9. ročník veletrhu fiktivních firem je úspěšně za námi. Přečtěte si, co o něm napsali žáci 4.ročníku.

9. regionální veletrh fiktivních firem v Náchodě

Ve středu 19. 2. 2020 proběhl v prostorách Městského divadla dr. Josefa Čížka již 9. ročník regionálního veletrhu fiktivních firem pořádaný vedením Střední průmyslové školy stavební a Obchodní akademie arch. Jana Letzela, Náchod, příspěvková organizace. Veletrhu se zúčastnilo celkem 16 fiktivních firem, a to z Hradce Králové, Kostelce nad Orlicí, Trutnova, Janských Lázní, Nového Bydžova a Náchoda.

Spektrum podnikatelských záměrů jednotlivých firem bylo opravdu široké. Žáci Obchodní akademie, ale také základních škol dostali možnost fiktivně uzavřít obchod, mimo jiné, s cestovními kancelářemi, prodejci hodinek, vína či kosmetiky.

Všechny fiktivní firmy soutěžily v několika kategoriích – nejsympatičtější fiktivní firma, nejlepší katalog produktů a nejlepší firma. Titul nejsympatičtější firmy si z veletrhu odnáší firma ze SPŠ a OA, Náchod, s názvem CaspoTime. V kategorii o nejlepší katalog zvítězila firma HandyPlay z Obchodní akademie Olgy Havlové, Janské Lázně, která se také spolu s CaspoTime podělila o první místo v kategorii o nejlepší fiktivní firmu. Výherci jednotlivých kategorií se zúčastní mezinárodního veletrhu fiktivních firem, který se koná v půlce března v Praze.

Gratulujeme vítězům a děkujeme všem účastníkům i návštěvníkům za skvělý den.

Autor: Daniel Vachek, žák 4.ročníku


Regionální veletrh fiktivních firem v Náchodě

Ve středu dne 19. února 2020 se v prostorách náchodského Městského divadla Dr. Josefa Čížka konal již 9. ročník regionálního veletrhu fiktivních firem. I tento rok se zde sešlo několik vynikajících studentských firem z celého regionu.

Veletrhy fiktivních firem jsou pro studenty skvělou příležitostí předvést, jak úspěšně své firmy prozatím realizovali, a zjistit, v čem vězí jejich nedostatky. Vyzkouší si zde prezentovat svoji firmu potenciálním klientům, zjišťují, na co lze zákazníky nalákat, a posléze s nimi uzavírají obchody.

Slavnostní zahájení veletrhu proběhlo v 10 hodin, kdy jednotlivé dvojice zástupců představily svoji fiktivní firmu pomocí dvouminutové prezentace v češtině a angličtině. Po skončení prezentací začalo obchodování, při kterém byly firmy zároveň bodovány na základě jejich připravenosti. Důraz byl kladen na připravenost po právní stránce (správně vyhotovené smlouvy a faktury, doklady potřebné pro provozování činnosti apod.) a po stránce obchodní, kdy prodejci prokázali znalost svých vlastních nabízených produktů.

V 13.30 byly vyhlášeny výsledky jednotlivých soutěží. Cenu za nejsympatičtější firmu si vysloužila náchodská firma Caspo Time, s. r. o., která bude naši školu, společně s firmou Wine Gravity, s. r. o., reprezentovat na mezinárodním veletrhu fiktivních firem v Praze. Na třetím místě v soutěži o nejlepší katalog se tentokrát umístila hradecká společnost s ručením omezeným Koktejloviny, druhé místo obsadila trutnovská společnost Nature Things a první místo vyhrála společnost HandyPlay z Janských Lázní. Třetí místo v soutěži o nejlepší firmu poté opět vyhrála firma Koktejloviny a o první místo se zaslouženě dělí Caspo Time a HandyPlay. Podrobné výsledky bodování se jednotlivé společnosti dozvědí v následujících dnech.

Věříme, že mnoho z nás využije získané zkušenosti z těchto veletrhů a především z předmětu Fiktivní firma i v pomaturitním studiu či v našem budoucím povolání.

Autor: Veronika Jirásková, žákyně 4.ročníku


   Nejlepší firma – výsledková listina 2020

   Hodnocení tiskových výstupů a designu z projektu fiktivních firem 2020