Dne 10. prosince tohoto roku se uskutečnil 10. ročník veletrhu fiktivních firem ve Vysokém Mýtě.
Fiktivní firma je předmět, při kterém se studenti pokouší fiktivně provozovat firmu. Souvisí s tím zakládání společnosti, sepisování smluv, účtování, tvorba propagačních materiálů firmy a další náležitosti při provozování firmy. Studenti tak propojují své znalosti s praxí. To však není vše, žáci dále jezdí na veletrhy fiktivních firem, na kterých porovnávají originalitu, řečnické dovednosti, vzhled stánku a obecnou promyšlenost svých firem s ostatními fiktivními firmami z jiných škol.
Naši školu jeli do Vysokého Mýta reprezentovat studenti 4. ročníků se třemi fiktivními firmami – SpeedForce, s. r. o., Cheesy Gravity, s. r. o. a Scroom FlyHigh, s. r. o., celkově tak na veletrhu bylo 17 fiktivních firem.
Firmy proti sobě soutěžily v těchto kategoriích:
+ Nejlepší prezentace – Tato soutěž obsahovala dvouminutové představení firmy před porotou. Jednalo se o powerpointovou prezentaci doplněnou o živý přednes v českém a cizím jazyce. Porotce tu zajímala především originalita, dodržení časového limitu a vtipnost.
Tuto kategorii si pro sebe získali naši SpeedForce, s. r. o., s krásným 1. místem.
+ Nejlepší vizitka – Soutěž, při které porotci hodnotili originalitu vizitek, uspořádanost a zda vizitky obsahují základní kontaktní informace firmy.
V této kategorii se na 3. místě umístila další naše fiktivní firma, firma Cheesy Gravity, s. r. o.
+ Nejsympatičtější firma – Tato soutěž se v jistém směru odlišovala od ostatních. Tuto kategorii totiž místo porotců hodnotili návštěvníci veletrhu, především z řad studentů místní školy. Studenti v této kategorii tak místo odborných porotců museli zaujmout i laickou veřejnost.
Naši SpeedForce, s. r. o. však laickou porotu zaujmuli, a proto se umístili na pěkném 3. místě.
+ Nejlepší firma veletrhu – Hlavní soutěž, která sčítala kvalitu zmíněné prezentace, správnosti faktur, které firmy při uzavírání fiktivních nákupů vystavovaly, vzhled stánku a obchodní dovednosti žáků.
Zde bohužel medaili nepřinášíme, nevěšte však hlavy, protože i tak si naši SpeedForce, s. r. o. vybojovali úctyhodné 5. místo.
+ Nejlepší podnikatelský záměr – Soutěž, při které porotci hodnotili kreativnost a inovativnost podnikatelského záměru firem.
Zde jsme se také dobře umístili – 3. místo SpeedForce, s. r. o., 4. místo Cheesy Gravity, s. r. o.
+ Nejlepší prodejce v českém a cizím jazyce – V těchto dvou rozdělených soutěžích porotci „ždímali“ naše studenty, chtěli zjistit, kdo je ten nejlepší prodejce. Porotci tak hodnotili celkový přístup a obchodní dovednosti jednotlivých prodejců.
V těchto soutěžích se z našich firem nejvýše dokázala probojovat firma SpeedForce, s. r. o., za českého prodejce se umístila na 5. místě a za anglického na 7., dále také naše firma Scroom Flyhigh, s. r. o. se dokázala umístit s prodejcem v českém jazyce na 8. místě.
Kromě vyjmenovaných soutěží firmy také soutěžily v dalších kategoriích, např. o nejlepší slogan, stánek či reklamní video. Těchto soutěží se naši studenti buď neúčastnili, nebo neskončili na předních místech.
Na závěr přejeme mnoho zdaru na veletrzích našim současným i budoucím fiktivním firmám, protože jak se ukazuje, Náchod umí zaútočit na medaile.
Autor: Lukáš Tuček, 4.A