Veletrh fiktivních firem ve Vysokém Mýtě

Dne 10. prosince tohoto roku se uskutečnil 10. ročník veletrhu fiktivních firem ve Vysokém Mýtě.

Fiktivní firma je předmět, při kterém se studenti pokouší fiktivně provozovat firmu. Souvisí s tím zakládání společnosti, sepisování smluv, účtování, tvorba propagačních materiálů firmy a další náležitosti při provozování firmy. Studenti tak propojují své znalosti s praxí. To však není vše, žáci dále jezdí na veletrhy fiktivních firem, na kterých porovnávají originalitu, řečnické dovednosti, vzhled stánku a obecnou promyšlenost svých firem s ostatními fiktivními firmami z jiných škol.

Naši školu jeli do Vysokého Mýta reprezentovat studenti 4. ročníků se třemi fiktivními firmami – SpeedForce, s. r. o., Cheesy Gravity, s. r. o. a Scroom FlyHigh, s. r. o., celkově tak na veletrhu bylo 17 fiktivních firem.

Firmy proti sobě soutěžily v těchto kategoriích:

+ Nejlepší prezentace – Tato soutěž obsahovala dvouminutové představení firmy před porotou. Jednalo se o powerpointovou prezentaci doplněnou o živý přednes v českém a cizím jazyce. Porotce tu zajímala především originalita, dodržení časového limitu a vtipnost.
Tuto kategorii si pro sebe získali naši SpeedForce, s. r. o., s krásným 1. místem.

+ Nejlepší vizitka – Soutěž, při které porotci hodnotili originalitu vizitek, uspořádanost a zda vizitky obsahují základní kontaktní informace firmy.

V této kategorii se na 3. místě umístila další naše fiktivní firma, firma Cheesy Gravity, s. r. o.

+ Nejsympatičtější firma – Tato soutěž se v jistém směru odlišovala od ostatních. Tuto kategorii totiž místo porotců hodnotili návštěvníci veletrhu, především z řad studentů místní školy. Studenti v této kategorii tak místo odborných porotců museli zaujmout i laickou veřejnost.

Naši SpeedForce, s. r. o. však laickou porotu zaujmuli, a proto se umístili na pěkném 3. místě.

+ Nejlepší firma veletrhu – Hlavní soutěž, která sčítala kvalitu zmíněné prezentace, správnosti faktur, které firmy při uzavírání fiktivních nákupů vystavovaly, vzhled stánku a obchodní dovednosti žáků.

Zde bohužel medaili nepřinášíme, nevěšte však hlavy, protože i tak si naši SpeedForce, s. r. o. vybojovali úctyhodné 5. místo.

+ Nejlepší podnikatelský záměr – Soutěž, při které porotci hodnotili kreativnost a inovativnost podnikatelského záměru firem.

Zde jsme se také dobře umístili – 3. místo SpeedForce, s. r. o., 4. místo Cheesy Gravity, s. r. o.

+ Nejlepší prodejce v českém a cizím jazyce – V těchto dvou rozdělených soutěžích porotci „ždímali“ naše studenty, chtěli zjistit, kdo je ten nejlepší prodejce. Porotci tak hodnotili celkový přístup a obchodní dovednosti jednotlivých prodejců.

V těchto soutěžích se z našich firem nejvýše dokázala probojovat firma SpeedForce, s. r. o., za českého prodejce se umístila na 5. místě a za anglického na 7., dále také naše firma Scroom Flyhigh, s. r. o. se dokázala umístit s prodejcem v českém jazyce na 8. místě.

Kromě vyjmenovaných soutěží firmy také soutěžily v dalších kategoriích, např. o nejlepší slogan, stánek či reklamní video. Těchto soutěží se naši studenti buď neúčastnili, nebo neskončili na předních místech.

Na závěr přejeme mnoho zdaru na veletrzích našim současným i budoucím fiktivním firmám, protože jak se ukazuje, Náchod umí zaútočit na medaile.

 Autor: Lukáš Tuček, 4.A