10. ročník regionálního veletrhu fiktivních firem je za námi

V reprezentačních prostorách náchodského Beránku se 10. 5. 2022 konal již 10. ročník veletrhu fiktivních firem. Tentokrát se do soutěže přihlásilo celkem dvacet společností, které do Náchoda přijely z Hradce Králové, Pardubic, Janských Lázní, Trutnova, Mostu a dokonce i z Olomouce. Organizátorem celé akce, stejně jako v předešlých letech, byla Střední průmyslová škola stavební a Obchodní akademie arch. Jana Letzela, Náchod, příspěvková organizace. Po úvodním slovu paní ředitelky RNDr. Věry Svatošové promluvili i pozvaní hosté: místostarosta Náchoda pan Mgr. František Majer, náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro oblast školství a sportu pan Mgr. Arnošt Štěpánek, MBA a Ing. Lukáš Hula, vedoucí Centra fiktivních firem.

První část soutěže byla věnována prezentaci fiktivních firem. Během dvou minut měli zástupci jednotlivých společností za úkol jak v českém , tak anglickém jazyce představit svůj podnikatelský záměr. Nabídka byla opravdu pestrá, od cestovní kanceláře, přes společnosti nabízející produkty z kůže, doplňky stravy, čokoládu, limonádu, pivo či sportovní potřeby. Někteří vsadili na své managerské schopnosti a nabídku pomoci s realizací rodinných oslav, firemních párty či promítání filmů. Po úvodním představení nastalo v secesním sále Beránku čilé obchodování. Majitelé stánků se snažili přilákat pozornost kupujících. Těmi byli jejich mladší kolegové jak ze středních, tak ze základních škol.

A jak to celé dopadlo?

Nejlepší firmou byla odbornou porotou zvolena společnost Svět na jazyku, s.r.o., která reprezentovala soukromou školu Agys z Pardubic. Stříbro připadlo domácí cestovní kanceláři ScroomPhoria, s.r.o. , která se zaměřuje na zájezdy do exotických destinací, jako jsou Thajsko, Maledivy nebo Japonsko. Třetí příčku vybojovala trutnovská firma Every Season, s.r.o., podnikající v oblasti půjčování kol a lyží.

V rámci veletrhu se soutěžilo také o nejlepší katalog. Tuto kategorii hodnotili zástupci Centra propagační tvorby a polygrafie Střední průmyslové školy Otty Wichterleho z Velkého Poříčí. První místo získal katalog trutnovské firmy Daissies,s.r.o. Katalogová nabídka piv společnosti Golden Essenc,s.r.o. z Olomouce skončila na krásném druhém místě a bronzová medaile připadla mostecké firmě Waffle&caffe.

Nejsympatičtější firmu volili samotní žáci, nejvíce jejich hlasů získala hradecká firma Riku, s.r.o., prodávající produkty z kůže.

Arnošt Štěpánek vyslovil velkou pochvalu jak všem organizátorům této vydařené akce, tak samotným soutěžícím za jejich profesionální výkony.

 Autor: Mgr. Lea Zálišová