11. ročník regionálního veletrhu fiktivních firem je za námi

V reprezentačních prostorách náchodského Beránku se 9. 5. 2023 konal již 11. ročník veletrhu fiktivních firem. Tentokrát se do soutěže přihlásilo celkem dvacet tři společností, které do Náchoda přijely z Hradce Králové, Pardubic, Janských Lázní, Trutnova, Kostelce nad Orlicí a Českého Brodu. Organizátorem celé akce, stejně jako v předešlých letech, byla Střední průmyslová škola stavební a Obchodní akademie arch. Jana Letzela, Náchod, příspěvková organizace.

První část soutěže byla věnována prezentaci fiktivních firem. Během dvou minut měli zástupci jednotlivých společností za úkol jak v českém, tak anglickém jazyce představit svůj podnikatelský záměr. Nabídka byla opravdu pestrá. Prezentovaly se tu fiktivní cestovní kanceláře, společnosti nabízející produkty šetrné k přírodě. Prodávaly se tu sladkosti, nealkoholické likéry, výrobky pro psy, textilní zboží či mechové dekorace. Někteří se rozhodli otevřít si Filmový hotel, nebo dokonce vybudovat Hotel pod hladinou moře. Po úvodním představení nastalo v secesním sále Beránku čilé obchodování. Majitelé stánků se snažili přilákat pozornost kupujících. Těmi byli jejich mladší kolegové jak ze středních, tak ze základních škol.

A jak to celé dopadlo?

Zasloužené prvenství si odnesla cestovní kancelář NetView, která reprezentovala naši školu. Na druhém místě skončila společnost Moss Design z Anglického gymnázia, Střední odborné školy a Vyšší odborné školy v Pardubicích. Tato fiktivní firma získala i ocenění za nejlepší katalog a stala se nejsympatičtější firmou. Třetím místem se může pyšnit fiktivní firma Tlapku na to z Obchodní akademie, odborné školy a praktické školy Olgy Havlové v Janských Lázních, ta obsadila i druhé místo v kategorii nejlepší katalog. Třetí nejlépe hodnocený katalog se povedl vytvořit domácí firmě Prima Spice s.r.o., která se orientovala na prodej pálivých produktů.

Více o této akci se můžete dočíst na stránkách Náchodského deníku.

 Autor: Mgr. Lea Zálišová